štvrtok 4. novembra 2010

Fotografické listobranie


Zdá sa mi, že tento rok je jedna z najfarebnejších jesení za posledné roky. Minulý víkend som mal trochu času, tak som vzal foťák a zašiel som si do brnenského lužáneckého parku.


Videl som ho deň predtým ráno z auta a žlto-oranžové farby z neho až žiarili. Bohužiaľ to osudové sobotné ráno bolo zatiahnuté, tak som sa nikam neponáhľal a prišiel som do parku až takmer pred obedom a čakalo ma tam zdesenie – „oni ho upratali!“ Normálne mi ho pred nosom pozametali. Lavičky čisté, chodníky vyzametané, dokonca aj pod stromami boli vyhrabané asi dvojmetrové kruhy okolo kmeňov. Úplne mi skazili jesennú fotografickú romantiku. Tak som celý park obišiel a cvakol pár zúfalých pokusov. No jednoducho, nič moc. Keď som dokončil prvé koliečko parkom, tak som sa pokúsil naštartovať mozgové závity – „veď niečo musím vymyslieť, snáď som sem nechodil zbytočne!“
   Uvedomil som si že mám v baťohu aj teleobjektív a prešiel som parkom ešte jedno koliečko. To už bolo podstatne úspešnejšie. Keď je celok hnusný, vždy sa nájde pár zaujímavých detailov, ktoré sa dajú vytiahnuť! Detaily listov presvietených zubatým slniečkom a v pozadí rozmazaný bokeh – veď aj to je jeseň ;-)






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára