streda 27. októbra 2010

Statív GoldPhoto YH314 C + hlava YH430, mini recenzia z vlastnej skúsenosti


Už dlhú dobu som premýšľal nad kúpou „poriadneho“ statívu. Mal so vytipovaný Manfrotto - 190 XPROB, ale pravdu povediac, bol som lakomý vyvaliť zaň toľko peňazí. Predsa len statív potrebujem skôr výnimočne... No a v tom som si prečítal recenziu statívov Goldphoto na:

http://www.fotografovani.cz/art/forec_prislus/goldphoto-stativy-hlavy-rec.html
Málokedy konám tak impulzívne, ale cena mi podlomila kolená a bez váhania som ho objednal na http://www.fotokarasek.cz/. Komplet statív+hlava ma stál 2440,- Kč.

Zdá sa, že táto recenzia zapôsobila asi na viacerých, pretože samotná dodávka trvala pomerne dlho (cca 2 týždne) a ako teraz pozerám, už tento komplet s hlavou ani nemajú. Na druhú stranu pribudli zaujímavé karbónové kúsky...


Takže moje dojmy. Prvý dojem, keď som ho vybalil hneď pred poštou, bol skôr sklamaním. Jednoducho je na ňom vidieť, že je to čínsky fake. Kvalitou a precíznosťou vyhotovenia sa Manfrottu nevyrovná. Druhá chybička sa objavila pri podrobnom prezretí. Nožičky sú hroty so závitom, na ktorých je našróbovaná gumová nožička. Tá sa vyšróbuje na koniec hrotu, keď sa fotí na hladkej dlážke. Aby táto gumová nožička nevypadla, tak to čínski súdruhovia vymysleli tak, že na konci hrotu rozlisovali závit. Na dvoch nohách ho ale rozlisovali príliš vysoko, takže sa gumička nedala vyšróbovať dostatočne nízko, aby dosadla na podlahu. Takže DODO = doma dodělat – pár ťahov ihlovým pilníkom to vyriešilo. Ešte že som inžinier ;-)

A teraz to pozitívne. Za tie prachy je to SUPER statív. Bez problémov zvládne to, čo od neho očakávam. Je dostatočne masívny, hlava drží, ako má. Zácvaky na nohách fungujú dobre. Stredovú tyč môžem otočiť a spustiť hlavu až na zem. Bohužiaľ nemá vyklápanie ako XPROB, ale to som vedel.
Čo dodať? Túto kúpu neľutujem. Pokiaľ si niekto nepotrpí na značky, tak ho môžem doporučiť. Pridávam pár „surových“ nekatalógových fotiek, aby ste si mohli pozrieť ako skutočne vyzerá.












1 komentár:

  1. Dobrý den,
    byly by nějaké dlouhodobé zkušenosti? Potřebuji pevný stativ na DSLR, ale limitují mě finance - ideální by sice byla třícestná hlava, ale i s kulovou se snesu.

    OdpovedaťOdstrániť