utorok 9. novembra 2010

S90 vs. S95

Včera na Digifóre som mal možnosť vidieť vedľa seba Canon S90 a S95. Moju S90tku v jednej ruke a vystavenú 95ku v druhej. Rozdiely sú na prvý pohľad iba v detailoch, ale celkový dojem je dosť rozdielny.
95ka je dizajnovo zjednodušená. Odstránili vzadu rámik okolo displaya a zoomovacia páčka je trochu iná. Výrazne sa zmenšil (skoro zmizol) "úchyt" na palec vzadu. Takže teraz je celkový tvar ešte jednoduchší ako predtým.
Canoňáci vyslyšali aj hysterické nadávky ľudí na voľné otáčanie zadného voliča a na 95ke je výraznejšie cítiť cvakanie pri otáčaní. A tiež vyslyšali nadávky na chabé video a pridali HD. Inak je to všetko ako predtým.

Rád by som pripojil ešte jednu úvahu. Práve na včerajšom digifóre som použil svoju S90tku na natočenie niektorých prednášok - a hop, ukázalo sa najväčšie úskalie videa na tomto foťáku. Nie je to ani rozlíšenie, ani nemožnosť priebežného zaostrovania a ani nemožnosť použiť optický zoom, ale je to katastrofálna kompresia záznamu!!! Canon ukladá v MOV súboroch, ktoré zaberajú cca 80 MB za minútu. Takže asi za 10 minút som si zaplnil kartu a finíto. S touto skúsenosťou ani nemám veľký záujem o HD, pretože to bude ešte nenažranejšie.

Ak už máte niekto S95ku, napíšte do komentára, ako je to u nej s videom. Konkrétne kompresiou, zoomom a zaostrovaním.

...povedal by som, že vôbec neľutujem, že mám "iba" S90  ;-)

_______________

Pár viet k ovládaniu v samostatnom príspevku:
http://photomor.blogspot.com/2010/12/canon-s90-s95-ovladanie.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára