piatok 13. januára 2012

Fuji FinePix X100

Pred Vianocami ma poprosil kolega o pomoc s výberom fotoaparátu, tak sme zašli do brnenského megapixelu s SDHC kartou vyskúšať pár kúskov. Neodolal som pokušeniu a poprosil som predavača, či si môžem skúsiť aj Fuji X100, ktorý tam práve mali.


Jedná sa o pomerne unikátny fotoaparát. Retro štýl, pevný 35 mm objektív, špičková kvalita, plne manuálne ovládanie ako „kedysi“ a poriadne vysoká cena (24000,- Kč). To je základná charakteristika. Cvakol som s ním pár fotiek a tu sú moje dojmy:
-          Váha je jednoznačne prvý dojem. Je neuveriteľne ťažký. Viem koľko vážia staré klasické foťáky, ale toto je snáď 2x toľko. Oficiálne 405 g, ale nedá sa to prehliadnuť. Jednoducho žiaden plasťák.
-          Druhý hlavný dojem – vypracovanie. Neuveriteľne krásne!
-          Ďalej hľadáčik. Revolučný – kombinácia optického priehľadového s elektronickými informáciami premietanými doňho. Paráda!
-          Ovládanie – na prvý pohľad až chaotické, ale má logiku. Určite sa dá naň rýchlo zvyknúť a mať foťák pod kontrolou.
-          Prvú fotku som cvakol v interiéri (portrét dole). Okamžite človeka zaujme hĺbka ostrosti, ktorá je u „kompaktu“ neobyčajná. Veľký čip a svetelný objektív urobia svoje.
-          Ďalšie fotky boli vonku. A tu je chybička krásy – autofokus. Možno to je len subjektívny dojem, ale zdal sa mi byť jednoducho pomalý. Celá koncepcia fotoaparátu tiahne k reportážnemu štýlu fotenia tak ako s klasickými leicami. Jednoducho zdvihnúť foťák k oku a inštinktívne cvakať. A to veľmi nejde.
Mal som na vyskúšanie iba minútku, takže veľké závery sa robiť nedajú. Asi nerozbijem prasiatko a nepobežím si ho kúpiť, ale ako darček by určite neurazil J Jednoducho je to fajnovosť!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára